Horvātija – Zagreba

Kapsēdes pamatskola Erasmus + projektā ‘’Culture Speaks English’’ (Angļu valoda dažādās kultūrās) Horvātija – Zagreba
Kopā ar Poliju, Vāciju, Grieķiju, Rumāniju, Horvātiju projektā piedalās arī Latvija, Kapsēdes pamatskola. Projekta ietvaros 6 skolēni un 2 skolotāji devās uz Zagrebu (Horvātijā), lai gūtu pieredzes apmaiņu. Projektam Zagrebā bija paredzētas 5 dienas, kuru laikā skolēni tika motivēti lietot angļu valodu komunikācijā, darbojoties dažādās aktivitātēs.
Pirmo dienu komanda no Kapsēdes pamatskolas pavadīja ceļā, lidojums Rīga - Frankfurte un Frankfurte – Zagreba. Vēlu vakarā nonākot Zagrebā, iekārtojāmies viesnīcā.
Otrā diena – devāmies uz skolu. Skolā mūs sagaidīja Horvātijas komanda. Maz pamazām ieradās arī pārējās valstis. Diena sākās ar iepazīšanās aktivitātēm. Katrai valstij, kā mājasdarbs, tika uzdots izveidot interviju angļu valodā kādā no savas pilsētas tūrisma centriem. Šīs intervijas tika rādītas citām valstīm. Vakarā mēs kopā ar vāciešiem, poļiem un rumāņiem devāmies uz restorānu, lai kopīgu baudītu vakariņas. Otrajā dienā skolēni jau nedaudz vairāk komunicēja ar skolēniem no citām valstīm.
Trešā diena – “Dārgumu meklēšana Zagrebā”. Kā teica bērni : “Šī bija viena no interesantākajām aktivitātēm, jo tās laikā bez komunikācijas angļu valodā nevarējām iztikt! “Komandas tikai izveidotas tā, lai katrā no tām nebūtu vairāk kā 2 vienas valsts skolēni, kas veicināja lielāku savstarpēju komunikāciju komandā, kurā bija vairāku valstu pārstāvji.  Aktivitātes pamatā bija orientēšanās pilsētā. Tika iedotas norādes no viena kontrolpunkta uz citu. Jautājot garāmgājējiem virzienu (angļu valodā), komanda varēja veiksmīgāk nokļūt pie nākamā kontrolpunkta. Uzvarētāja komanda saņēma dārgumu lādi ar saldumiem.  Pēc aktivitātes ļoti patīkami bija dzirdēt, ka tieši latviešu skolēni vairākās no komandām bija uzņēmušies līdera lomu un ļāva komandai veiksmīgāk startēt.
Ceturtā diena – ekskursija uz Plitvices ezeriem. Laiks mūs nelutināja, bet skats bija apbrīnas vērts. Zilais ūdens un pastaigu taka gar dzidri zilajām ūdenstilpnēm. Atpakaļ ceļā uz  Zagrebu mēs piestājām kādā nelielā pilsētiņā, kurā lielu izbrīnu radīja ‘’virves dejotājs’’, kas rādīja trikus, stāvot uz virves, kas bija pārvilkta pāri bangojošai upei. 
Piektā diena – darbs ar otrreiz pārstrādājamajiem materiāliem. Uzdevums bija katrai valstij no šiem materiāliem izgatavot kādu pieminekli, atpazīšanas zīmi vai jebko citu, kas saistās ar mūsu valsti vai pilsētu, no kuras nākam. Latviešu komanda izvēlējās veidot vēja ģeneratoru, par godu Liepājas vējam. Zem vēja ģeneratora bija izveidotas skaistas margrietiņas, kas mūsuprāt, simbolizē latviešu kultūru, vasaras saulgriežus. Dienas turpinājumā skolēniem bija jāveido intervijas saistībā ar projektā paveikto un piedzīvoto.
Sestā diena  – ļoti darbīga diena, jo tās laikā bija jādarbojas 3 stacijās. Jāpagatavo kāds savas valsts tradicionālais ēdiens, uz sienas no stikla gabaliņiem jāveido savas valsts karogs un citām valstīm jārāda sagatavotas spēles un rotaļas. Pēc aktivitātēm brīvais laiks, pastaigas pa Zagrebu. Šajā dienā beidzot bija jūtami silts, aptuveni 17 C grādu. Vakarā visi atkal tikāmies skolā, lai kopīgi baudītu visu valstu tradicionālos ēdienus un pavadītu pēdējo projekta vakaru kopā. Ēdieni bija ļoti interesanti un gardi. Vakara gaitā ar savām tradicionālajām dejām izcēlās mazie grieķu zēni.  Pēc emocijām bagātā vakara devāmies uz lidostu, kur pavadījām nakti, lai jau no agra rīta sēstos lidmašīnā un sāktu ceļu mājup.
Septītā diena – garš mājupceļš. Zagreba – Frankfurte, Frankfurte – Rīga.
Mūsu skolēni uz Zagrebu bija paņēmuši līdzi ‘’Kendamu’’ (Kendama ir tradicionāla japāņu spēļu rotaļlieta), ar kuru piesaistīja citu valstu uzmanību un interesi. Šī bija viena no tēmām, par kurām mūsu skolnieki aktīvi, komunicēja angļu valodā.
Citu valstu pārstāvji ļoti slavēja mūsu skolniekus par angļu valodas prasmēm.
Jau otrajā dienā bērni bez problēmām runāja angliski un nebaidījās kļūdīties.
Skolotājas Andra Bumbiere, Skaidrīte Brugevica

13.05.2019
Māris Gulbis