Aizraujošais ceļojums Erasmus + projektā Creation and Motivation Grieķijā-Rethimno

Lai satiktu mūsu sadraudzības valstu pārstāvjus no Polijas, Horvātijas, Vācijas, Rumānijas un Grieķijas, 4. maija rītā 5 skolēni un 2 skolotāji sāka ceļu no Kapsēdes pamatskolas uz lidostu – Rīga.
Mazliet nobijušies un satraukuma pilni par lidojumu, kas bērniem bija pirmais dzīvē, veiksmīgi  nolaidāmies Frankfurtes lidostā, kurā pavadījām neaizmirstamas 14 stundas. Bērnu izdoma un aktivitātes neļāva mums garlaikoties. Izturējuši garās stundas lidostā, priecīgi lidojām tālāk uz Krētu. Tomēr pārsteigumi mūs nepameta un slikto laikapstākļu dēļ nolaidāmies Atēnās. Viss jau būtu jauki, ja vien lidostā atkal nebūtu jāpavada 12 stundas. Trenējām izturību, pacietību un pēc 36 stundu gara piedzīvojuma beidzot nokļuvām Krētas pilsētā Rethimno. Šeit tad nu pavadījām 5 neaizmirstamas dienas.

Tā kā viesnīcā ieradāmies tikai naktī, tad mūsu Erasmus draugi ļāva nodarbībām pievienoties mazliet vēlāk. Diena iesākās brīnišķīgi. Devāmies uz vecpilsētu, kur grieķu skolēni iejutās gidu lomā un angļu valodā mūs iepazīstināja ar vecpilsētu. Nespējām beigt priecāties par grieķu arhitektūru, atvērtajiem cilvēkiem, palmām, citronkokiem, skaisto Vidusjūru un milzīgajiem kalniem mums apkārt. Sākām pamazām iedraudzēties ar Erasmus dalībniekiem.

Otrajā dienā devāmies uz Rethimno pamatskolu, kur mūs sagaidīja skolotāji, skolēni un viņu vecāki. Bērni dejoja tradicionālās grieķu dejas un arī mācīja grieķu deju soļus, kas nemaz nav tik vienkārši kā izskatās. Katrai valsts komandai vajadzēja prezentēt savu sagatavoto mājasdarbu. Bijām uztraukušies, taču veiksmīgi tikām galā ar prezentāciju angļu valodā. Vēl mums radošā darbā bija jāatveido raksturīgākais, svarīgākais par Latviju. Pusdienās baudījām tradicionālos grieķu ēdienus, kurus sarūpēja grieķu skolēnu vecāki. Katrs vecāks bija pagatavojis ko īpašu un ļoti, ļoti garšīgu.

Trešajā dienā braucām ekskursijā uz Psiloritis kalniem. Serpentīnu līkloči mūs veda augšā un lejā.  Varējām iepazīt vietējo kultūru – bagātīgo olīvu laukus un kalnus, aitkopību, kazkopību. Pa ceļam redzējām  kazas, kas droši kāpaļāja stāvajās klintīs.  Kalni bija ļoti iespaidīgi un milzīgi, to augstākā virsotne sasniedz 2000 m. Vēl apmeklējām Zonianas ciemata alu. Mūs arvien vairāk pārsteidza iespaidīgie un elpu aizraujošie dabasskati, kurus arī cītīgi iemūžinājām pa autobusa logu.

Ceturtajā dienā atkal sēdāmies autobusā un gandrīz pēc divu stundu brauciena nokļuvām Knossus arheoloģiskajā vietā. Skolēnu uzdevums bija cītīgi klausīties gides stāstījumā un pēc objektu apskates intervēt cilvēkus, kuri saistīti ar šo vietu. Skolēni tika sadalīti grupās, lai katrā grupā būtu kādas valsts pārstāvis. Šī bija lieliska iespēja sadarboties un iepazīties vēl tuvāk ar citas valsts skolēniem.

Pēdējā dienā bijām gan noguruši, gan mazliet sailgojušies pēc mājām, taču arī iemīļojuši šo vietu un cilvēkus, ka žēl šķirties. Dodamies vēl pēdējā ekskursijā uz Margarites ciematu, kur bērni praktiski varēja darboties ar virpu un mālu, iepazīstot  vienu no svarīgākajiem  grieķu kultūras amatiem. Keramikas darbnīcā skolēni intervēja amata meistarus un iesaistījās sarunās. Slavenās grieķu māla vāzes un podi rotāja ikkatru māju, ko redzējām. Noslēguma vakarā no sirds izdejojām katras valsts tradicionālo deju un izdziedājām  skaistākās dziesmas. Ar apskāvieniem un asarām acīs atvadījāmies no jaunajiem Erasmus draugiem.

Kapsēdes pamatskolas skolēni un skolotāji ir neizsakāmi priecīgi par iegūto pieredzi Erasmus + projektā, par iespēju papildināt angļu valodas zināšanas un par brīnišķīgajām emocijām un iespaidiem Grieķijā.